PINGVINBARN

Första Mars
Ja då var det den första mars. Dagen har börjat bra måste jag säga! Katterna väckte mig vid fem och höll mig vaken till sex ungefär, sen ringde Lena mig och frågade om jag var vaken vid sju. "NU?!? Klockan sju på morgonen?!?!" frågade jag henne chockat. "Jaa, jag tyckte det var någon som var uppe och gick innan! Men jag är vaken och pigg i alla fall så nu får du prata en stund!" fick jag tillbaka. Så det var bara att prata en stund. Sen var jag själv för pigg för att somna om så blev en härlig morgondusch med ansiktsmask och rakning av benen som kickstart. 
 
Sminkade mig och fixade mitt hår snabbt. Jag klippte mig häromdagen, klippte bort det långa underhåret som gjorde att jag såg ut som en mössa. Nu har jag en "messy bob" typ, eller vad man ska kalla det? Fint tycker jag i alla fall! Kul med förändring och ska bli skönt att håret växer ut jämnlångt istället för i såna etapper. Såg uppklippt ut allting och det vill jag inte. Ska jag odla ut mitt hår ska det växa ut fint!
 
Tanken var att jag skulle hem till Albin en sväng idag. Vi har varit vänner sen jag gick i tvåan på gymnasiet och jag har aldrig varit hemma hos honom?? Han har alltid kommit till mig eller så har vi åkt och fikat. Så tyckte det var dags nu men det ser ut som han behöver jobba över så det blir nog ingenting med det. Synd. Men finns fler dagar!
 
Jag och Isa gick på den där promenaden jag pratade om häromdagen. Den slutade i djupsnö, snö innanför skorna, frostbitna ansikten och en Kim som däckade så fort hon kom hem igen. Det hindrade oss inte från att gå ut idag med??? Och inte nog med att vi gick ut, vi gick in i skogen och vandrade. I djupsnö. Letandes efter istappar. Älskar ljudet som blir när man krossar is mot en bergsvägg. Det blev några riktigt bra fynd idag! Även om vi höll på att gå vilse så hade vi riktigt kul. Som jag sa när vi tillslut hittade vår väg hem igen: "Vi har vandrat i timmar, korsat floder, bestigit berg och samlat mordvapen (istappar), vi har balanserat på smala stockar, ramlat, halkat och blivit begravna i snö. Men vi överlevde. We made it back home. We are heroes"
 
Kanske överdrev litegrann i min beskrivning om vårt äventyr men vi hade roligt ändå! Förväntar mig en skogspromenad imorgon med. Nu blir det upptining i sängen med Torsten, lie serier och chill innan jag ska ta tag i lägenheten. Städa lite och ta disken etc. Det blir bra!