PINGVINBARN

Två saker..
Två saker som ännu inte nämnts på bloggen:
Jag har nyligen (i föregår) gjort ett graviditetstest! Har inte haft min mens sen i November och då börjar man undra. Dock så visade det negativt, barnmorskan sa att det kunde vara stress men kommer inte den tillbaka så ska jag höra av mig. 
 
Och så har jag inte berättat att Henke nu ska jobba nattskift i SEX VECKOR. Han brukar ju i vanliga fall gå en vecka förmiddag, en vecka eftermiddag och en vecka natt och så går det runt så. Nu när han kom tillbaka från pappaledigheten så har de ändrat schemat totalt. Detta innebär att vi har hela dagen ihop vilket jag är så glad för! Lilleman sover ju oftast hela natten så det ska nog inte vara några problem på den fronten. Dock så gillar inte Henke att jobba natt vilket jag kan förstå med.
 
Två maträtter som jag INTE kan laga:
Jag kan inte laga lasagnesås och inte pannkakor. Alltså, jag vet HUR man gör och kan det praktiska men som med lasagnen så skär sig alltid såsen och blir grynig och smakar illa. Och pannkakorna går ALLTID sönder när jag ska steka dem. Förstår inte vad jag gör för fel?? Det går bara inte haha! Annars tror jag inte det finns någonting jag inte klarar av att laga så, bara saker jag inte har testat ännu.
 
Två saker jag ofta tänker på
Jag tänker ofta på hur konstig människan är. Hur otroligt amazing det är hur vi fungerar och ATT vi fungerar! Om man bara tar den fantastiska delen att vi kvinnor kan skapa liv. Att vi kan bära ett barn, en liten minimänniska, inom oss. Att vi kommer från någons "mage", livet började där liksom! Och att varje del av oss ser ut på ett visst sätt (tex våra fötter) förnatt kunna utföra ett visst uppdrag. Tycker det är såå häftigt med allt sånt!
 
 
Annars tänker jag mycket på vad jag egentligen borde göra och saker som behöver göras hemma men som jag egentligen inte har någon ork till. Det är dock väldigt mycket jobbigare att gå runt och tänka på jämt.
 
Två saker jag brukar göra på kvällarna:
På kvällarna så brukar jag (förutom det vanliga med att äta kvällsmat, borsta tänderna etc) blogga och slappa framför tvn. Försöker slappna av så mycket som möjligt innan jag ska lägga mig och det kan jag bara göra efter jag har städat upp och gjort fint. Då slappar jag i soffan och njuter av att jag inte behöver ta tag i en massa disk när jag vaknar! Och innan jag somnar brukar jag skriva kvällens blogginlägg, då har jag verkligen tid att skriva ner och reflektera över dagen.
 
 
Två saker jag har gjort den senaste tiden: 
Jag har städat såå mycket nu det senaste att det är helt sjukt egentligen. Dammsugit varje dag och gjort fint i alla rummen. Dock är det stökigt nu igen efter kalaset igår och vår slappardag idag haha. 
 
Jag har även fixat mycket själv här hemma med tavlor och hyllor mm. Får ofta ett ryck när Henke åkt till jobbet och inte finns för å kritisera haha. Tycker det är kul! Önskar bara att vi hade en dubbelt så stor plånbok så vi hade haft råd att inreda precis så som vi vill.
 
Två materiella saker jag vill äga:
Huset Spoven och en babyblå bubbla från -72! 
 
Huset kommer vi bygga någon gång inom de närmsta 10 åren och bubblan hoppas jag att den kommer någon gång i den vevan med. Har ju redan ägt en babyblå bubbla men då den blev lite för dyr för oss att ha när jag inte hade något jobb så fick vi sälja den tyvärr! Men jag älskade den verkligen och ska ha en sån igen!