PINGVINBARN

Slapp dag

Idag har vi haft en skön och slapp dag! Henke sov till ett och då hade lilleman somnat för middagsluren. Jag tog en snabb promenad bort till brevlådorna (är en promenad på ca 10 min) tillsammans med Sabaton. 


Tycker det är så roligt med Sabaton för han är så himla lättlärd. Han kan redan "sitt", "ligg", "stanna" och så går han såå fint bredvid när man går promenad med honom. Nu idag så var det så mycket snö att jag kände att det skulle bli enklare för oss båda om han gick lös bort på grusvägen. Och han gick skitbra! 

Dock emellanåt så tar energin och busheten, glädjen över att vara ute tillsammans och allt därtill, över och han får ett ryck och börjar hoppa eller springa. Men han kommer alltid när man ropar på honom och skärper till sig när jag vill att han gör det. Känns tryggt att veta att han är så redig och lätt! 

Väl hemma igen så fixade jag mig lite snabbt, lilleman vaknade och så åkte vi ner till Ica och storhandlade. Fick även postat paket och hämtat ut min Glossybox. Var sådär lagom mycket folk på Ica idag, annars så blir det lätt stressigt där inne kan jag tycka. 

Nu på kvällen så har lilleman varit rätt krävande. Inte vetat riktigt vad han vill och ingenting har varit roligt. Men så är det ju ibland. Då får man göra det bästa av situationen och ta ett härligt bad innan läggdags! 

Jag fick även fixat med blommorna här hemma. Köper en ny bukett varje vecka bara för att det ska hålla sig fint haha. Men det är det värt! Blivit lite av ett måste för mig och jag tycker att det är kul. Idag blev det en salig blandning i alla vaserna, vissa utav de gamla blommorna var fortfarande väldigt fina så jag sparade dem och så blev det en blandning av tulpaner, rosor och massvis med annat fint! 

Dagen har som sagt varit väldigt slapp och bra, nu väntar sängen ❤