PINGVINBARN

Fredag!

Dagen har varit tuff men härlig. Började med ett besök hos psykologen där en ångestattack fick avsluta besöket. Det blir så ibland när man pratar om jobbiga händelser och minnen och är helt okej. Jag vet om att jag måste gå igenom retningen för att bearbeta allting och det är inte det lättaste!


När jag kom hem så plockade jag upp lilleman som hade spenderat förmiddagen hos sin fina farmor. Han var ledig från förskolan nämligen! Och han var på strålande humör när jag kom. Blev att vi var ute en lång stund i trädgården hemma och bara njöt av vårsolen. Bytte lillemans stövlar mot sneakers och han rusade fram på gräset! Han hade det så kul att han inte ville gå in och blev såå ledsen när vi tog in honom för hans middagslur. 

Jag och Henke fortsatte ute. Tog fram våra utemöbler och sopade av trappan tillexempel. Lilleman somnade med en gång och vi kunde greja. Henke åkte sen iväg en stund för att bland annat köpa Sabatons medicin på Apoteket och jag fortsatte ute. Dock så fick jag ont i ryggen och fick sätta mig efter en stund!

När Henke kom hem och lilleman vaknat så åkte vi och storhandlade. Lönen kom ju idag så det passade väldigt bra! Jag fick skrivit en matlista med för några veckor framöver som vi handlade till vilket hjälper att hålla nere spontanköp och storköpen på en okej prisnivå! 

Cedric varvade med att åka vagn och springa runt själv inne på Ica. Han ääälskar sina sneakers som han fick av sin farfars syster i julklapp. De blinkar i massvis med olika färger och han tycker det är jätte kul! Han kan stå och titta på sina fötter medan han stampar fram och tillbaka för att få dem att lysa upp innan han rusar iväg. Han är en sån glad liten kille verkligen!

Sabaton ute i vårsolen. 



Nu på kvällen så var min fina syster över en sväng. Hon hade ordnat lite presenter och så snackade vi skit! Lilleman fick en gräsklippare och jag fick ett armband bland annat. Såå fint är det!! 

Nu har vi käkat lite cheesecake och så har Jasmine åkt hem igen. Så nu väntar sängen på mig och Henke! ❤