PINGVINBARN

En liten kille fyller år!
 
 

Grattis på din dag idag underbara pingvin! Kan inte förstå att du redan är ett år? Vart har tiden tagit vägen? 

 
Idag för ett år sedan så vandrade jag runt på sjukhuset i smärtor. Du var två veckor över tiden och jag hade mitt i natten börjat få värkar. Klockan fem åkte vi in till sjukhuset för jag klarade inte mer och värkarna var riktigt täta. Men väl på sjukhuset så tyckte du att du visst inte alls hade så bråttom och allting stannade nästan upp. Det tog tid för mig att öppna upp mig och allt var bara smärtsamt och kändes urdraget. 
 
Men ut kom du! 19.57 var klockan och jag minns känslan som överväldigande. Smärtan försvann och du kom, världens vackraste varelse blev lagd i mina armar. I mitt huvud har allting gått på 20 minuter. Men plötsligt var klockan över tolv och vi fick åka till ett eget rum på BB-hotellet. Den natten sov jag inte mycket. Men vad gör det? 
 
Första tiden hemma är ett stort blurr. Att du hade ont i magen och att amningen sket sig är väl det jag kommer ihåg skarpast. Vi har lärt oss så mycket under detta året och insett en hel del. Som att vetskapen över att kärleken övervinner allt, att man faktiskt kan älska någon mer och mer för varje dag även om man trodde dagen innan att det inte möjligen går att älska någon mer än vad man gjorde just då. Men det går! För varje dag som går så växer vår kärlek till dig. Och till varandra! 
 
Du har gjort vårt liv komplett och jag kan inte tänka mig livet utan dig. Mammas solstråle, vårt charmtroll och störta frustration. Fan vad vi älskar dig Cedric! ❤