PINGVINBARN

onsdag!

Jag fick gjort allt på listan idag. Förutom en sak! Jag skulle sätta mig i det härliga vädret sa jag, men bokstavligt talat sekunden efter jag publicerade i lägget blev det halv storm här och blåste som bara den! Var inte alls varmt och härligt haha. 


Men annars! Fick hämtat mina jackor  som hade kommit. Blev lite besviken faktiskt. Var någonting "fel" med båda jackorna och det är tråkigt. En av dem kommer jag inte behålla heller tror jag! Var en grå och en röd jacka jag hade beställt, den grå var egentligen militärgrön och den röda jackan såg mer ut som en stor stickad tröja i jack-stuk. Kommer behålla den gröna iallafall, den satt riktigt bra och var skön. Färgen störde mig inte heller så sett men lite tråkigt när man förväntas få en färg men får en helt annan. 

Åkte och köpte thaimat idag med! Med order från mannnen haha. Och det är ju alltid skönt att slippa laga mat, bara det inte blir för ofta. Men är mannen sugen på äggnudlar så ska mannen få äggnudlar! I bilen påväg hem blev lilleman lite sur. Men ett räkchips löste det problemet och han var mer än glad hela vägen hem sen. Skitunge 


Väl hemma så var Henke iväg så jag och lilleman hade huset själva en stund. Blev att vi busade i köket, han ville ta kattmaten men jag stod ivägen för honom vilket han tyckte var otroligt roligt, sprang fram och tillbaka gjorde han medan han försökte utsmarta mig och fintas haha. 

Han har blivit mer och mer busig och det är roligt! Man märker att han gör saker han inte får för att han ska få en reaktion av oss, han tittar på en med riktig Emil i Lönneberga blick! Så himla söt och rolig är han. Kul att man ser humorn i honom redan nu!

Nu är det hockey med lite popcorn medan lilleman sover för natten. En go onsdag ❤