PINGVINBARN

11-16
Idag så har vi alla fått lite sovmorgon! Henke jobbar andraskift vilket betyder att lilleman inte börjar förskolan förens klockan 11. Såå härligt med lite familjetid innan Henke åker iväg. Hämtade hem lilleman vid 16 och nu busar vi runt här hemma! Har dansat en massa till musik och jag försökte lära lilleman "huvud, axlar, knä och tå, knä och tå!". Han var jätte duktig faktiskt! Tog sig om huvudet och sen ner mot fötterna när jag sjöng. Blir så förbluffad att han kan så mycket och förstår så mycket redan. Han är ju fortfarande liten!
 
Som igår när vi var hos lillemans farmor och farfar så hittade han ett leksakståg som Henke och Emil lekt med som små. Han körde runt på det och sprang fram medan det, i ett snöre, åkte bakom honom. Så råkade loket krascha och hamna upp och ner. Lilleman tittar på tåget och utan att tveka så vänder han på loket så att det åker på hjulen igen! 
 
Eller att det inte spelar större roll vad jag säger till honom, om det är så att jag frågar om han vill bada, frågar vart kissen är eller säger till honom att vi ska gå ut så förstår han vad jag menar. Han pratar mycket nu och ska härmas hela tiden. Idag när jag hämtade honom från förskolan så fick han syn på mig och sa "MAMMA!". Så har han aldrig gjort innan och jag blev så rörd! Är så stolt över våran lilla underbara kille som är så duktig! 
 
Vår fina fina kloka kloka lillkille!