PINGVINBARN

Jul på Liseberg
Idag har jag, Henke, Henkes bror och föräldrar varit på jul på Liseberg! Jag åkte dit förra året med min fosterfamilj och Henke och vi tyckte det va så mysigt så vi åkte dit igen bara någon vecka senare tillsammans med Henkes mamma. Är nu en början på en otroligt mysig tradition! 

När vi vaknade i morse så såg vi att den första riktiga snön hade kommit med, kunde varit lite mer snö i Göteborg för den riktiga julkänslan men man får inte klaga när vi ÄNTLIGEN fick det vitt på marken. Ska jag bara lägga lite granris vid dörren om jag orkar! 

Dagen var superbra. Var mellandagasrea överallt så presentbutikerna hade halva priset och var många av stånden som hade så man fick mycket för pengarna! Vi kom hem med massvis av vildsvinskorv och björnkorv! Suuuupergott verkligen! Dock så gjorde vi felet att vi inte väntade med att köpa, för hade vi gjort det så hade vi fått hem älg- och renkorv med! Men det får bli nästa år! 

Annars så köpte vi inte så mycket, lite godis, tunnbrödsrulle, glögg/varm choklad och ett doftljus la vi pengar på. Och så spelade vi lite på hjulen vilket är lite av ett måste när man är där.