PINGVINBARN

Nytt hår, ny tv, ny pyjamas

Dagen har varit såå bra! Var en riktigt go morgon, lilleman lämnades av på förskolan och sen åkte jag och Henke till Borås för att jag skulle klippa mig. Jag blev jätte nöjd! Kunde dock kanske sparat lite av längden uppe på huvudet men det växer ju ut så. Nu är det jämnt och fint! 


Efter jag var färdig så gick vi till torget där det var matmarknad. Så roligt att strosa runt och kolla på olika sorters mat! Fanns tillochmed känguru och krokodilkött. Vi smakade aldrig på det dock då det var väldigt dyrt..! Men vi tog lunch på jensens istället. Jag tog en kyckling med krispigt skinn med potatis och sås. Kycklingen var sååå god. Skojar inte! Henke tog något kött, beställde medium-rare, fick in en väldigt rare bit och det första han gör är att ge mig en väldigt menande blick och sa något i stil med "okej att jag ville ha den lite rare men detta va att ta i". Så smakade han och jag på det. GODASTE KÖTTET NÅGONSIN. Smälte i munnen och smakade så himla gott! Henke tog snabbt tillbaka det han sagt och satt väldigt nöjd och åt upp, haha. 

Sen åkte vi hemåt. Vi hade äntligen fått hem vår tv som vi köpte i november, den gick sönder i december och skickades in i januari. Nu är den äntligen här igen! Så Henke är mer än nöjd vilket är väldigt roligt. Hämtade hem lilleman med och åkte hem till Tina och Leif på lite fika. Så kom henkes bror dit med! Killarna spelade fotboll och kastade tennisboll med sabaton. 

Vi gick hem igen strax efter sex, så fick lilleman kvällsmat och så bytt blöja och allt. Dock har han haft svårt att somna och vi tror att det kan vara för att en femte tand håller på att spricka igenom. Det tog sin lilla tid men han sover gott nu åtminstone! Henke och familjen har kollat hockey här på nya tvn och det har varit jätte trevligt. 

Imorgon ska lilleman få sova hemma hos mormor och moster så ska jag och Henke fira min fina Josephine en stund på kvällen! Ska bli superkul! ❤️

Lilleman i sin fina rävpyjamas han fick idag! Kommer från wish-appen och är så himla fin!