PINGVINBARN

Helgen

Här kommer det numera traditionsenliga inlägget om min helg! Och den har varit riktigt bra måste jag säga! 


I lördags så gick jag och lilleman upp tidigt. Åt frukost och badade. Henke vaknade efter lunch någon gång. Jag var då såå trött då lilleman hade hållt mig vaken under natten. Henke var då världens bästa och sa åt mig att sova en stund så gick han upp och tog lilleman. Den tuppluren var så välbehövlig! Jag vaknade sen av att Henke dammsög, då hade han även tagit disken och plockat iordning på Cedrics rum bland annat! Var väldigt skönt att vakna till ljudet av dammsugaren och veta om att Jag inte behöver tänka på att dammsuga sen. Underbart! 

När jag gick upp så hade Henke köpt pizza med till hela familjen, så det blev en uppskattad frukost/lunch! Klockan var ändå rätt mycket, strax innan fyra. Och Henke skulle vara hemma hos sin vän här i mossebo vid fem på lite förkrök och sen fest, så blev lite snabba puckar att äta, göra sig iordning och få in alla i bilen haha. 

När Henke väl var hos Jonas så åkte jag och lilleman hem igen, jag började då fixa mig mer, sminka mig och locka håret tillexempel. Lilleman tog ett gott bad under tiden! Sen vid halv sju kom Cedrics farmor ner för att ta lilleman under kvällen och halva natten. Så snällt av henne verkligen! Och så himla kul att se Cedric när han får syn på henne, han verkligen skiner upp ❤

Jag åkte sen vidare till Tranemo, plockade upp Evelina, sen mot limmared och plockade upp Michaela, Alicia och Sabina och så bar det av mot Borås för att fira vår fina Bella! Och jag hade såå kul verkligen och förfesten var perfekt. Ville såå gärna hängt med ut men fick åkt hem strax efter elva när de andra skulle dra ut. 

Dels hade jag aldrig orkat vara ute så långe och så satt ju Tina och Leif och väntade på mig hemma. Plockade upp Henke på vägen och var hemma vid tolv. Allting hade gått jättebra med lilleman, han hade bara somnat senare än vad han ska egentligen. Men det är ju så roligt när farmor och farfar kommer så då kan man ju omöjligt sova! Haha ❤

Jag och Henke gick och la oss nästan med en gång, Henke fick tyvärr springa upp till badrummet då han mådde illa efter festen. Han drack ju, men inte jag, och så är han inte så van längre vid att dricka så det gick lite utför haha. Men det gick bra, han somnade inte vid toaletten i alla fall! 

Söndagen började tidigt. Även om Cedric somnat sent så vaknade han innan sju. Henke gick in med välling till honom så somnade han om efter en stund. Dock kunde jag inte somna om så gick upp vid åtta. Åt frukost och såg på ett avsnitt Bones. Var väldigt skönt att vara lite själv på morgonen! 


Cedric vaknade precis när avsnittet var slut. Så tog upp honom med så fick han äta frukost och se ett avsnitt utav Lastbilen Chuck. Sen tog vi ett bad. Det var välbehövligt! Så mysigt att bada med lilleman med! Och så är det så mysigt med alla djuren för de ska alltid vara med och se vad vi gör, sabaton speciellt. Och Cedric tycker det är så roligt med djuren, han blir så glad av dem ❤ 

Efter badet så satte jag och lilleman oss på hans rum, läste böcker och myste i våra morgonrockar. Vi övar mycket på vad djuren säger bara för att Cedric tycker så bra om djur. Frågar man honom så kan han vad grisen och kossan säger, men han härmar en när man skäller, gnäggar eller jamar med så det kommer snart! Han har x antal böcker med djur i, och istället för att läsa dem (då de är så lång text i dem och lilleman är otålig haha) så brukar jag fråga "vart är kissen" så han får peka på katten eller "vad säger kossan?" Och så pekar jag på kossan och han säger "mhuu". 

Han börjar verkligen bli mer och mer barn än bebis, pratar en massa även om han inte formar så många ord. Han kan ju en del ord men roligare att bara babbla. En sak han börjat mycket med är att säga "tittut!" när han gömmer sig och tittar fram igen. Och mamma. Allt är mamma haha. Pappa är mamma, mat är mamma, bada är mamma, hallå jag vill ha uppmärksamhet är mamma och namnam är mamma. 

Henke gick upp strax innan tolv så då åt vi lite och sen åkte vi till Borås för att hitta en jacka till Henke. Fick presentkort av en vän i julklapp och Henke behöver en sommarjacka så det kändes perfekt. Dock hittade vi ingen jacka till honom tyvärr. Men vi fick köpt nya gardiner, lite nya tröjor till lilleman och så hittade jag lite grejer på rean! Bästa köpet var helt klart gardinerna, har haft julgardinerna uppe i köket bara för att vi inte haft några andra, men nu så! 

Vi gick runt i många affärer, åt på ett ställe ovanför ecohallen och så träffade vi på några från mossebo som har barn på Cedrics förskola! Var jättekul då vi såg små barn inne på HM och Henke brister ur sig "titta kompisar!" Till Cedric. Så visade det sig att det verkligen var kompisar! Haha. Så söta var dem och man märkte på Cedric att han kände igen dem med vilket var roligt. Och så visade det sig att pappan i familjen är en som jag jobbat med på Prefab när jag var yngre. Världen är liten! 

Påväg hem så somnade både jag och lilleman. Så resan hem gick snabbt för vår del haha. Jag tog en liten tupplur när vi kom hem med och Henke tog Cedric och hälsade på hos farmor och farfar en stund. 
Innan Henke åkte till jobbet och efter Cedric somnat så tog vi ett bad ihop jag och Henke. Vaaarmt och skönt. Verkligen en perfekt helg! ❤