PINGVINBARN

Torsdag

Dagen har varit krävande. Jag har ingen energi och mitt temperament faller på två sekunder. Blir mer frustrerad än vanligt när lilleman är gnällig, vilket jag såklart inte vill men kan inte hjälpa det. 


Skrev i morse att han var gladare, det vände vid två tiden och han har varit gnällig och krävande. Insåg nu att han är inne i ett utvecklingssteg med och det förklarar verkligen hans humör det senaste! Dock blir det tyvärr inte lättare att hantera för det. 

Annars har dagen varit bra! Vi fick hem lillemans nya overall med avtagbart foder i som han ska ha på dagis! Såå fin var den och känns väldigt smidigt med en som man kan använda utan fodret i ifall det blir varmt men blött ute! Så nu har han alla ytterkläder som han behöver för våren, sommaren och hösten och det känns sjukt bra! Så skönt att slippa det sen. Köpte ju allting i strl 86 till honom, det är stort men funkar nu och kommer passa perfekt och funka sen. Sparar man några slantar och har råd att köpa flera ytterkläder. 

Nu har han en skaloverall som tål vatten och vind, en skaloverall med avtagbart foder som tål vatten, vind och kyla och så har vi en windstopper med galonbyxor! Och så goa regnstövlar på det. Lilleman är mer redo än vad jag är för allt haha! 

Lilleman sover, jag ska gå och lägga mig och Henke gör sig iordning för att jobba i natt. Imorgon ska jag till psykologen så gäller att vara utvilad och ha ork ❤