PINGVINBARN

Murgröna

Dagen har varit bra idag! Fick sovit hela natten och sov riktigt skönt. Lilleman vaknade på bra humör och det gick relativt smärtfritt att lämna på förskolan. 


Väl hemma så tog jag tag i huset. Städade och gjorde fint! La upp lite saker till försäljning och möblerade om lite grann. Flyttade en bokhylla vi haft i köket in till lillemans rum istället! Han har så mycket grejer som jag vill ha upp och inte ha liggandes i hans kista. Och i brist på pengar att köpa nytt får man ta det som redan finns! Och bra blev det med! 

Henke vaknade tidigt och åt ihop med mig innan vi tillsammans åkte och hämtade hem vår underbaring. Han var då nyvaken och på gott humör! Bilen bar iväg mot Ica där vi handlade lite smått, så som mjölk och steksmör bland annat. Fyndade en såå fin krans med murgröna som fick flytta med. Den står nu i köket men vill ha ut den på altanen sen. Kliar så i fingrarna efter att få greja i trädgården!

Nu på kvällen har lilleman inte haft det lätt dock. Varit väldigt krävande och gnällig. Tror att det är en till tand och förskylning på g! Stackarn..! 


Fick lagt honom vid sju men han somnade inte förens åtta. Jag och Henke satte oss ute i lillstugan en stund för att andas och lilleman somnade tillslut. Håller mina tummar att han sover hela natten!