PINGVINBARN

5 bra 2 dåliga!

• Vädret idag!! Hallå solen! Har varit helt underbart verkligen och våren känns så så nära nu. 


• Påtal om våren; jag hittade en bunt krokusar i trädgården! Blev så glatt överraskad för jag har sett så många andra lägga upp bilder på de fina vårblommorna som kommer upp överallt men jag har inte sett några här än. Men idag fanns det jätte mycket!

• Lilleman har varit på förskolan idag och det har gått så bra denna veckan när han varit själv att fröknarna inte tyckte att vi behövde någon mer inskolningstid. Vilket betyder att vi nästa vecka börjar på schema! 

• Hämtade hem en riktig solstråle till son! Han var så himla go och glad. Fick på honom skorna och han bara rusade ut till gården och gick själv till bilen. Han har blivit så stor verkligen!

•När vi väl kom hem så var vi ute mer i det fina vädret innan lilleman skulle sova middag och det var så himla härligt att ladda upp med lite D-vitamin!

• Sabaton har haltat till och från i en vecka nu så Henke var med honom hos veterinären idag för att kolla upp det! Visade sig att han har ont i två utav sina tår och ska få antibiotika för det. Han hade även två tänder som växte fel som de ska operera i april. 

• Jag har varit så trött idag! Har inte räckt med solens strålar riktigt och jag har känt mig lite strandad i soffan. Ska fixa lite mat i alla fall och städa upp i köket. Med henkes hjälp sen så ska tvätten vikas. Men sen blir det inte många knop!