PINGVINBARN

Vår morgonrutin

Varje morgon ser på ett eller annat sätt helt lika ut. Det börjar med att Henke kommer hem och kramar om mig, vi somnar och sedan ringer mitt larm klockan 7. Jag går upp halv åtta om inte lilleman vaknat tidigare. Och innan Cedric får komma upp ser jag till att jag är färdig, har varit på toa, tvättat ansiktet och klätt på mig etc. När jag är färdig så tar jag upp lilleman. Han är alltid på så gott humör på morgonen och jag brukar sitta och och lyssna på honom medan han sitter i sin säng, pratandes och skrattandes. Är såå mysigt verkligen. 


Sen är det blöjbyte. Han brukar få gå i bara blöja på morgonen då han inte lärt sig vett och etikett ännu haha. Och så frukost! Vissa dagar blir det macka med ett gott pålägg på, lite youghurt att dricka och en frukt. Andra dagar blir det müsli med youghurt och frukt. Müslin är hans favorit och äter han det får han ett snabbt bad efteråt. Inte lilleman emot! 

Efter mat och eventuellt bad så tar jag på honom kläder, borstar hans tänder och hår och förbereder till förskolan. Kollar ifall allting är med i hans väska som ska vara med och ser till så att han får med sig nappen.  Under tiden så brukar Cedric hämta sina skor och försöka ta på dem, jag hjälper honom och tar på hans jacka. Medan jag tar på mig ytterkläder så går Cedric ut och leker med sabaton.

Sen bär det av mot förskolan vid tjugo över åtta. Cedric blir så glad när vi kommer dit och jag hinner knapp ta av honom ytterkläderna innan han ska springa bort till trappan för att gå upp till bofinken ❤