PINGVINBARN

Monday morning

Godmorgon! Vilken härlig helg vi har haft! I fredags kom min fina farmor hit för att fira lilleman lite grann. Hon var i USA när vi hade kalas för honom nämligen! Farmor hade bakat en underbar marängtårta och så fick lilleman en superfin tröja som det står "cool like dad" på och en alldeles egen solstol/klaffstol! Stolen blev han såå glad för och ska sitta i den hela tiden. Så himla söt är han ❤️


Jasmine och isa kom hit med en stund. Jasmine hade med sig ett armband till mig så vi systrar har likadana, hon har gjort dem själv och jag är så imponerad av henne! Hon är så duktig! De kidnappade lilleman och skulle ha honom över natten. Jag och Henke skulle iväg och fira min fina Josephine en stund på kvällen och Jasmine ställde mer än gärna upp på att passa lilleman. Hon åkte härifrån vid två tiden kanske, så vi skulle få lite egentid och kunna göra oss iordning i lugn och ro. Bästa Jasmine❤️ 

Vi åkte till Josephine vid sex och åkte hem vid halv tio. De skulle då vidare till Borås och vi kände att vi varken hade pengar eller orken att hänga med ut så vi åkte hem och hade riktig myskväll med Bones på tvn, snacks och bara vara vi. Hos Jossan hade vi skitkul och jag fick till så många roliga och härliga små videos. Tycker dock synd om de 50st som sett hela min instastory. Den. Var. Lång.

På lördagen så vaknade vi upp pigga och glada. Henke fixade med lite brädor som vi ska ha nästa helg när vi hjälper till på förskolan och så städade vi upp och så här hemma. Lilleman var iväg med Jasmine och co på Leos lekland och hade det jätte roligt. De var hemma här vid fyra igen och då var vi mitt uppe i en hockeymatch på tvn. Cedric var så glad och go, som han alltid är när han varit med Jasmine. 

Jag och Henke hade fixat Cedrics säng med under dagen, jag får så ont i ryggen av att ta upp och lägga ner lilleman i spjälsängen. Så vi tog bort ena långsidan så han kan ta sig ur själv! Så i lördags var det premiär för honom att sova i "stor" säng. Det gick sådär. Han utnyttjade det att kunna klättra ur själv till max och det var svårt för honom att komma till ro. Men det gick! 

På söndagen vaknade vi upp och lilleman hade sovit som en stock hela natten. Han somnade först nere på golvet men vi lyfte över honom till hans säng när vi skulle lägga oss. Han väckte mig vid åtta och var på jättebra humör. 


Vi myste i hans rum och så gick vi och väckte Henke. Dagen spenderades till stor del ute där Henke och hans pappa grejade med veden. Lilleman tyckte det var riktigt spännande, men blev trött efter en stund så jag gick in och la honom med en flaska välling och gick ut igen. Han somnade på två sekunder verkligen och sov i sängen hela tiden. Vaknade igen vid halv två och hade då sovit sen tolv. Kanon bra! 

Vi alla fick sen ätit och så satte sig jag och lilleman oss inne på hans rum så Henke skulle få lite egentid och spela med en kompis. När de hade spelat en stund packade vi in oss alla i bilen för att lämna tillbaka ett släp och så skulle vi till Ulricehamn för att köpa skjortor till Henke (7st för 80kr, hur bra??). Henke lämnade dock av mig och lilleman hos Lena och Jasmine med co. För att umgås och må bra.

Jag gillar att isolera mig när jag inte mår väl, vilket är helt fel sätt att hantera mina monster med. Och jag är så tacksam över att Henke körde mig till Lena och Jasmine. De fick mig att må bättre ❤️

Hem åkte vi strax efter åtta, då hade vi hunnit med att käka glass och bara ha det gott. Lilleman somnade jättebra när vi kom hem och sov i sängen hela natten. Vår stora kille ❤️