PINGVINBARN

Alla sätt är bra utom de dåliga!

Dagen har varit bra! Cedric har inte haft mer feber men han har varit trött. 


Vi har försökt ta det lugnt och bara h det så gott som möjligt. Henke lagade maten idag, blev köttfärssås med spaghetti som utlovat till lilleman. Den åts i badet. Cedric vägrade sitta i sin barnmatsstol och bara skrek så jag tog upp honom och frågade om han ville bada istället, vilket han ville. Jag fick med min mat in och satte mig på toalocket för att äta medan han badade. DÅ ville han ha mat. Så Henke gick in med Cedrics tallrik och så stog Cedric i badkaret och åt sin mat. Alla sätt är bra utom de dåliga antar jag! 

Efter badet gick vi upp till Cedrics farmor och farfar. Henke skulle fixa lite med en ramp som de ska bygga till ett av förråden hemma. Den gamla rampen är borttagen redan. Så medan gubbarna Davidsson arbetade så myste jag, Tina och lilleman på gräset en stund. Stackars skitungen dock som lyckades ramla i brännässlor!! Båda händerna blev helt fulla med små små svullnader. Vi gick in direkt och sköljde i kallt vatten. Cedric skrek i början men tyckte det var roligt att få stå och leka under vattenkranen så brännan glömdes snabbt bort som tur var och vi kunde sedan gå ut igen. 

En av de roligaste sakerna som lilleman vet hemma hos sina farföräldrar, om man bortser från traktorn då, är deras självgående gräsklippare. Hugo har de döpt honom till och Cedric är väldigt fascinerad av den! Så Hugo har vi flitigt följt efter idag och Cedric har haft en riktigt go dag känns det som! Inte så mycket vakentid dock men behövs ju mycket sömn när man inte mår helt hundra! Han somnade för natten vid halv sju och jag håller tummarna att han slipper feber i natt!

Hade inte med mobilen att fota med idag så här är två bilder på Cedrics fina rum! Vi har tagit bort en långsida från sängen så han kan ta sig ur själv och så har han fått in lite ärvemöbler som är omålade ❤️