PINGVINBARN

Vad ska man nu göra?

Men guuuud vad jag är rastlös!! Lilleman är på förskolan, Henke sover och jag sitter här som ett fån i soffan. Vad gjorde man innan man fick barn? För jag kan inte minnas att jag blev såhär rastlös jämt! Haha. 


För att fördriva tiden så har jag sytt lite grann. Får dock så himla ont i ryggen när jag sitter med maskinen så får inte hålla på i längre stunder. Men ett litet gosedjur blev det till lilleman i alla fall! Hade ingen ordentlig stoppning hemma så det får vi köpa. Gosedjuret blev lite hårt med den stoppningnen jag hade. Vilket inte är så gosigt. Men jag hoppas lilleman kommer tycka om den! 

Jag gjorde den utav ett gammalt påslakan som vi köpte innan lilleman kom. Så visade det sig att det var på tok för litet för hans täcke men motivet var så fint så har sparat tyget. Och idag blev det ett gosedjur! Haha. Enkelt när man redan har ett motiv så, bara klippa runt, sy ihop och stoppa upp! 

Frågan är dock vad jag ska göra nu?