PINGVINBARN

Projekt Lillstugan

Idag under tiden lilleman var på förskolan så höll jag och Henke på i lillstugan här hemma! Vi har ju en friggebod eller vad man kan kalla det med ett loft. Superfint verkligen! 


Jag och Henke har planerat sen innan att ha det som gästrum/hobbystuga. Ett ställe där Henke tillexempel kan sätta sig och spela med sina vänner och vara högljudda utan att störa lilleman. Och en fristad för mig där jag kan sitta och sy eller måla en tavla utan att bli störd. 

Från början tänkte vi ha delad yta på nedervåningen men häromdagen så fick jag känslan att nej, jag ska ha mitt på loftet! Och så blev det idag! 

Här ska jag sitta och bara va! Soffan är två madrasser så den går att förvandla till dubbelsäng om man vill. Perfekt för tjejkvällar eller om lilla Isa sover över. Blev så himla nöjd med att ha allt där uppe, känns som att slutresultatet kommer bli riktigt bra! Fattas en matta, soffbord/avlastningsvorf ovh en tv! Mitt emot soffan har vi ställt en bokhylla, men lagt den ner så att det blir en TV-bänk. Super fiffigt! 

Jag fick även hängt upp lite av min konst samt ett porträtt av mig som gjordes i USA när jag var där som 9-åring! Fortfarande en lång väg kvar men har kommit en bra bit på vägen med mitt krypin. Supernöjd!