PINGVINBARN

Natur

Idag var lilleman själv på förskolan, utan mig alltså. Jag fick glatt sätta mig i bilen och åka hemåt! Var mycket svårare än vad jag trodde det skulle vara att bara åka hem. Speciellt då han var mammig och ville vara uppe i min famn innan jag skulle gå. 


Väl hemma fick jag ett litet städryck och dammsög bland annat. Åt frukost och försökte få tiden att gå lite snabbare. Klockan tolv åkte jag och hämtade Cedric igen, då satt han och åt banan och var väldigt nöjd med livet! Det var så skönt att se honom vara glad och äta bra, vet man att det gått bra under dagen med! Vi åkte direkt till Ica för att handla lite, fyndade dessa fina blommorna! 


Och så köpte vi mat, blöjor, snittblommor och två trälådor i naturfärg! När vi sen kom hem så fick lilleman lägga sig för att sova och jag fortsatte städa. 

Blev att jag tog upp en bokhylla från lillstugan och ställde i vardagsrummet för att få vårt överfyllda skrivbord att se lite renare ut. Tycker det blev riktigt bra! Fick de nya fina trälådorna varsinn plats med. Jag gillar när det blir mer ordning och reda. Är en sån som får bokstavligen panik om det är rörigt och stökigt. Hade jag bara haft orken och plånboken hade jag lätt haft ett hem som Gabriella Joss, där allting är städat, allting har sin plats, dösnygga hyllor för förvaring och inredningen är ljus, enkel men väldigt hemtrevlig. 

Sakta men säkert hoppas jag på att vårt hus blir så med!