PINGVINBARN

Lego Dolu

Idag var vi på gekås en sväng! Lilleman behövde rediga vantar att ha på uteleken på förskolan, och alla jag hittade begagnade var så fasligt dyra. Kunde gå upp mot 200kr och för ett par vantar som han ska gegga runt i tycker jag att det blir lite väl att ta i. 


Vi hade även ett presentkort på gekås som vi fick i julklapp så det använde vi idag! Kanonbra ju. Nu handlade vi inte så mycket men vi kunde handla desto mer än vad vi annars hade kunnat. Vi passade på att köpa två par vantar á 50kr/st som var fodrade och regntåliga. Så kan han ha ett par på förskolan och ett par hemma! 

Vi hittade även "lego" till lilleman. Stora bitar i tre olika former! Vi har suttit och lekt med dem nu en stund och han gillar dem. De utmanar honom verkligen! Får han öva på att bygga ihop och ta isär, färger och former och öga-hand-koordination. Sen att 85 bitar "bara" kostade 99kr gjorde dem ännu roligare haha. Åtminstone för oss och vi kände att han kunde få dem. 

Vi fick även köpt lite tuggben till Sabaton och bra att ha saker som toarengöring tillexempel. Och efter gekås gick vi in i en skobutik och både jag och Henke hittade var sitt par. Ska visa dem i ett annat inlägg! Båda är kanon nöjda med dem. Ska jag se ifall jag kan få sålt ett par av mina skor som inte används, så känns det ännu bättre med ett par nya!