PINGVINBARN

Helgen som varit

Som ni vet nu så bloggar jag inget på helgerna, för att få så mycket andrum och avslappnings som möjligt. Och denna helgen har varit grym verkligen!


Började med att vi gick upp tidigt på lördag morgon för lilleman vaknade. Henke erbjöd sig göra pannkakor till frukost men så kom vi på det att det var våffeldagen så då fixade han iordning våfflor till hela familjen istället! Jag tog lilleman så länge och klädde på mig kläder mm. Så tittade vi på Vampire Diaries till maten!

Cedric tyckte det var såå gott och bara tryckte i sig utav våfflorna! Men det var väl egentligen mest för grädden och syltens skull haha. 

Efter våfflorna så fick lilleman badat och tvättat bort all grädde och jag sminkade mig! Såg ut som på bilden ovanför. 


Vi gick sen ut i det härliga vädret! Solen har lyst ordentligt och värmt på hela helgen verkligen. Och Cedric älskar att vara ute! Även om han ramlar på det ojämna gräset hela tiden haha. Han blir så himla ledsen när vi går in! Henke fick rensat i ett förråd och tittade över två cyklar som han hittade, förhoppningsvis går de att sälja. 

Jag lämnade sen killarna hemma på grabbkväll. Henkes bror skulle komma över och jag skulle hem till min fina Sabina!

Var längesen jag och Sabina sågs och vi båda behövde en redig tjejkväll. Så hon jagade bort sin sambo och jag lämnade min hemma så hade vi en otroligt välbehövlig kväll. 


Vi kollade på 50 first dates, skrattade tills vi grät, fick pratat ut om allt mellan himmel och jord och käkade pizza. Åt glass och myste ner oss i deras bäddsoffa med cider och chips. Såg Footloose, la oss tidigt och pratade sen till klockan blev sent. 

Vi vaknade upp utvilade och uppfriskade efter att ha "spytt" ur sig allt som bubblat inom en. Vi åt pizza som blivit över till frukost och fortsatte prata prata prata. Hem åkte jag vid elva tiden och kom hem till en glad son och en sambo som hade fått sova hela natten! Jag hade energi så det stod härliga till så blev att vi tog ett ryck och städade, vek tvätt och lagade mat. Underbar känsla verkligen! 

Söndagen blev väldigt lugn och go och precis så som jag behövde! ❤