PINGVINBARN

Datenight

I julklapp fick vi av Cedrics gudfar och hans tjej, en kväll för oss själva där de bjöd på bio och mat medan de tog hand om lilleman under tiden! 


Så igår vid halv två satte vi oss alla i bilen, jag och Henke redo för en efterlängtad datenight och lilleman för att få umgås med sin gudfar. Tycker det var en jättebra present och jag och Henke behövde lite tid för oss själva, utanför huset. Vi har ju aldrig haft svårt att lämna bort lilleman till tex farmor eller mormor, många har sina synpunkter på det men vi märker vilken trygg lillkille vi har fått av det! Han kan vara hos vem som helst och vet om att han alltid kommer hem tillslut ❤

Sen att Stephanie känns som en tjej som är trygg med barn gör det hela lättare med! 

Jag och Henke åkte sen vidare till Borås! Filmen vi skulle se började kvart i tre så vi missade en liten bit av början. Men det gjorde inget! Vi såg Vaiana förresten! Haha kanske man ska berätta. Vi smög oss in och satte oss på våra platser. Precis när Vaiana skulle gå ner till vattnet som liten. Så som tur var missade vi inget jätte viktigt. 

Filmen var såå bra. Jag och Henke älskar ju animerade filmer. Och denna bjöd in till skratt, gapskratt, tårar av sorg och tårar av glädje. Allting helt enkelt! Är så glad at vi valde att se den och vi lär se den igen när den kommer på Netflix. En riktigt FeelGood film. 

Efter filmen så hade vi en stund kvar innan vi skulle gå och äta. Vi hade bokat ett bord på Jensens kvart över fem för att inte behöva stressa. Så vi gick och köpte laktospiller till Henke och sen kollade vi på skor bara för skojs skull. Och självklart hittade vi båda skor som vi blev helt kära i. Dock hade vi inte pengar till att köpa än så det fick vara. Men någon dag! Haha. 

Sen gick vi och åt! Var såå längesen jag åt på jensens. Helt sjukt längesen. Var en stammis där nästan innan ju hahah. Vi tog trerätters och beställde in vitlöksbröd till förrätt (den är sååååå god!!) och sen varsitt kött med potatis och sås. Mitt kött var helt perfekt verkligen, smälte i munnen och smakade underbart! Till efterrätt tog Henke belgisk våffla med glass och jag tog belgisk chokladkaka med glass. Drömgott verkligen! 

Sen fick jag och Henke tid att prata. Vi behöver ju inte diskutera livet och livsplaner längre då vi vill exakt samma. Men småpratade om allt mellan himmel och jord, pratade om Cedric och att Henke saknade honom nu när vi var iväg. Var så härligt att bara vara vi två en stund. 

Strax efter sex åkte vi hemåt igen, stannade hos Daniel och Stephanie en stund innan vi åkte hem. Cedric hade haft det superbra och var på strålande humör när vi kom. Vi la honom direkt när vi kom hem och sen gick jag och la mig med. Var jätte trött verkligen. Men hade en såå fin och mysig dag ❤