PINGVINBARN

Vårkänslor

Idag fick jag ett litet ryck i ensamheten och körde lite spa för mig själv! Rakade mina ben, målade tånaglarna, tog ett varmt bad med inpackning mm. Så himla skönt var det och jag fick sån energi utav det. Superskönt! 


Hemma-spa behöver inte vara så svårt eller dyrt. Som rengöring+återfuktare kan man gott och väl använda vanlig babyolja. Tar bort alla överblivna fetter och återfuktar huden ordentligt. Jag droppade ner lite babyolja i badet för att verkligen återfukta hela kroppen och inte bara ansiktet tillexempel. Sen tycker jag att just spa-delen är mycket i stämningen. Lugn musik, tända ljus mm..! 

Efter badet så smörjde jag in hela kroppen med brun utan sol, får se hur jämnt och bra det blir haha. Som tur är så håller det ju inte så länge ifall det inte blir bra! Fick även fixat naglarna med samma färg som tårna då jag blev så kär i färgen. 

Härligt med lite egentid och det gör ju så mycket att man känner sig fräsch och fin! 🙌🏻