PINGVINBARN

Måndag igen!
Jag började skriva det dära traditionsenliga måndagsinlägget. Men när sista meningen var skiven och jag bara skulle rätta till ett felstavat ord så valde min blogg.se app att lägga ner och tråkigt värre så var inlägget jag skrev helt borta. Så typiskt. Tänkte därför bara skriva en fin liten sammanfattning om helgen, i en sån dära gullig punktform!
 
  • Fredagen bestod av fina vänner. Lena kom över med schäfern Zigge som bokat sleepover med Sabaton, Henke åkte och hämtade Isa från skolan på sleepover med mig och så kom den underbara Sabina hit på lite middag/kvällsmys. 
  • Sabina stod för maten som var GUDOMLIG. Kycklinggryta med typ fyra ingredienser. Lucky me som har en matlåda i kylen som idag ska ätas upp. Mums!
  • Isa har introducerat mig för ett nytt mobilspel som jag blivit heelt hoocked på. Episodes heter det! Lite rolig verklighetsflykt när sims bara stänger ner.
  • Lördagen skulle spenderas på förskolan för min del men pågrund av lite omständigheter så blev det inte så. Vi ska istället vara med på fixardagen som är den 6:e maj och bland annat fixa iordning en leksakslåda som barnen kan ha utomhus vid en av sandlådorna. Tycker sån här är så kul! Bra för mig med att komma ut och göra grejer!
  • Vi åkte förbi Görlingstorps marknad en liten sväng med. Dock blåste det som bara den så vi valde att bara titta snabbt och sen åka hem igen. Med oss hem fick vi lite munkar och en ny klädhängare till lilleman! Munkarna var ett måste och tradition, älskar de med knäck på! Klädhängaren råkade vi springa på, men den är ju åå fin och passar perfekt i lillemans rum!

Isa efter en marshmallows-ansiktsbehandling. Köpte en munk med marshmallows på som jag inte gillade och då blev det som det blev haha.
 
  • Lördag kväll tog jag och Isa ut hundarna på promenad, hamnade då på den ängen som jag och Henke vill bygga hus på sen. Drog ut några fallna grenar och byggde agilityhinder av dem! Sabaton tycke det var superkul och hoppade som bara den! Ska jag absolut fortsätta träna med honom. Vem vet, kanske man kan tävla med honom sen!
  • Vi busade loss med Cedric med innan promenaden, hela familjen satt på golvet och Cedric skrattade nästan oavbrutet i en timme innan han skulle sova! Perfekt sätt att avsluta en dag tycker jag!
  • Söndagen var betydligt lugnare. Vaknade upp vid åtta allihop och åt en god frukost på det. Lilleman åt som en häst. sen gick vi alla ut i det fina vädret och vi hjälptes alla åt lite utomhus, städa och såntdär! 
  • Vår hyresvärd kom förbi med en ny kyl och frys till oss! Vår gamla kyl hade gett upp. Hade 15 grader längst upp i kylen när den var som kallast och 8 grader längst ner. Behöver inte säga att maten vår inte riktigt klarat sig så bra det senaste? Men i vilket fall! Han kom och vi fick fixat med dem! Så himla nöjd är jag!
  • Lena kom sen på eftermiddagen och hämtade hem Isa. men först bjöd vi på bacon och ägg som lite mellanmål. Isa stekte allting och det gjorde hon med bravur!
  • Kvällsmat åt vi hemma hos Tina och Leif. Cedric blev så glad när vi kom hem till dem! Han älskar verkligen sina farföräldrar och det värmer så.
 
#1 - guccimamma

ha en fortsätt bra måndag

kram

Svar: Tack detsamma! :D kram
PINGVINBARN