PINGVINBARN

Kisse där!

Släppte av världens gladaste lillkille. Han praktiskt taget bara rusade in med ett stort leende när vi kom till förskolan! Så himla skönt att få det så bekräftat att han trivs där. ❤️


Jag åkte sen hem, gick på promenad med Sabaton, tvättade, diskade och tittade på 13 anledningar varför. En väldigt gripande serie om en tonårstjej som tog livet av sig. Se den! Väldigt kraftfull och man får många insikter om hur det dels är att vara tjej, och dels hur påverkad man kan bli av enskilda händelser. Får en av tänka till ordentligt! 

Sen efter att ha vikt tvätt och donat här hemma så hade tiden sprungit iväg (troligtvis mer seriens fel än tvättens) och jag åkte och hämtade hem lilleman igen. Mötte Henke som var påväg hem från jobbet! Lilleman hade haft en jättebra dag och var näsan ännu gladare när jag hämtade honom än vad han var när jag lämnade. Tycker det är så roligt! 

När vi kom hem så gjorde vi oss alla iordning för en liten promenad! Det halvsnöade hela tiden men var ändå skönt att komma ut. Och lilleman tyckte det var roligt att katten hängde efter oss och pekade på honom hela tiden och sa "kisse, där!". Även om det mer lät som "kschee dääh" haha. Han har blivit såå duktig när det kommer till att peka på saker man frågar om och säger "där!". 

När vi kom hem från promenaden så myste vi i lillemans rum en stund och läste böcker om djur. Hans favoritböcker för tillfället! Är (som jag nämnt tidigare) lång text i de böckerna men vi övar på att peka istället. Frågar "vart är kossan?" "Vart är bilen?" etc. Och han är så duktig Cedric! Jätte coolt verkligen att han snappat upp det så fort och vet vad vi pratar om! 

Nu på kvällen kom henkes bror och föräldrar hit på lite hockeymys. Jag är inte hockeyintresserad så har pillat på en ny hallhylla som jag återvunnit från gaderoben. Ska den bara upp med!