PINGVINBARN

Helgen!

Vilken härlig helg vi har haft! Det började med att vi städade i fredags när lilleman var hämtad från förskolan och kvällen avslutades med ett härligt bad med lite bubbel medan Cedric sov. 


På lördagen så fyllde Henke år! Så jag och lilleman fixade frukost på sängen till honom, sjöng och gav presenter. När hela familjen gått upp åt jag och Cedric frukost ihop och därefter gjorde vi iordning oss och städade det allra sista. Vid två kom henkes faster hit och jag åkte snabbt och handlade fika. 

När jag kom hem igen så hade henkes föräldrar hunnit komma och strax därefter kom Lena och Isa. Vi dukade upp på bordet och gjorde fint med tårta och kakor! Tina hade gjort tårtan och den var supergod som alltid! 

Henkes bror kom efter en stund och fick fikat med. Sen så öppnade Henke alla paket! Han fick bland annat en överfull påse med sitt favoritgodis, två spel som han önskat sig och ett armband. Och han var så nöjd med allting vilket är roligt! Henke är ganska tacksam att köpa presenter till för han blir alltid glad oavsett! 

Sen åkte alla hem en efter en. Efter lite hockey och skitsnack såklart. Dock stannade Emil kvar en stund och Isa stannade kvar och sov över! Det var riktigt kul. Vi lagade mat och kollade på film och så åkte jag och isa och köpte hårfärg. Blev att vi färgade hennes hår på söndagen istället då klockan blev så mycket. 

Och på söndagen tog vi det bara lugnt. Vaknade upp vid nio allihop och åt frukost. Färgade sen isas hår som sagt medan lilleman tog ett bad. Senare på dagen kom Bella hit för att umgås en stund. Jag fixade ihop lite lasagne så åt vi allihop, jag, Henke, Isa, Bella, Lena och lilleman! Blev riktigt gott faktiskt! 

Efter maten åkte Lena och isa hem, Henke åkte till en kompis och jag, Bella och lilleman tog en promenad. Var så skönt att komma ut och röra på sig en längre sträcka. Välbehövligt. Blev sen att vi stannade kvar ute i det härliga vädret. Cedric sprang runt på trädgården och busade medan vi satt i gräset och njöt. 

På kvällen sen efter Bella åkt hem åt jag och lilleman kvällsmat och så busade vi runt inne tills Henke kom hem igen. Då var lilleman så trött att det bara var att lägga honom för natten och jag och Henke fick skön egentid med massage och glass i soffan. 

Och i natt fick jag sovit hela natten utan att bli väckt av lilleman! Får hoppas att det håller i sig i veckan med!