PINGVINBARN

Och så var det måndag igen

Då var det härliga måndag igen! Idag vaknade vi upp på gott humör allihop! Lilleman somnade vid tio igår och sov till nio idag. Han riktigt kastade sig från sittandes till ståendes med ett skratt när jag kom in till honom i morse ❤️ jag har ju inte bloggat över helgen så tänkte berätta vad vi har hittat på!

FREDAG:
i fredags så tog vi en promenad och så postade vi en massa paket. Jag har fått sålt en del grejer på Tradera så fick skickat iväg dem! Jag går och väntar på att få två betalningar så ska jag skicka det sista. Väntar även på en vinterjacka som jag har vunnit! Den borde komma nu i veckan.

När vi stod på Ica så kom min lillasyster och hennes mamma förbi, så skulle Isa hänga hos oss ett tag medan Lena fixade i deras nya hus. Det blev att hon sov över hos oss!! Vi ritade, lagade mat, tittade på Hitta Doris (såååå mysig film!!! Se den!!) och så stannade vi uppe till två-tre på natten och spelade tv-spel! Var superkul och vi bara skrattade och skrattade hela kvällen! Precis som det ska va ❤️

LÖRDAG:
Jag oc isa åkte ut med lilleman till deras nya hus för att umgås och ge en hjälpande hand. Henke åkte och kollade på fotboll då hans bästa vän spelade en avgörande match!

Vi käkade pizza och snackade skit. Cedric sprang runt i sin gåstol och var mysig. Han är så enkel att ta med! Dock så glömde vi skötväskan hemma men det löste sig ändå. Vi var inte iväg så jättelänge! När vi kom hem så kom Henkes kompis Jonas över så spelade vi lite kortspel innan jag var tvungen att gå och lägga mig! Killarna fortsatte spela medan jag sov, var kul att se Henke så glad och ha roligt med en kompis! Han är så mycket med lilleman nu att han uppskattar egentiden så mycket att vänner glöms bort lite grann.

SÖNDAG:
jag gick upp klockan sex redan. I min kropp var klockan sju eftersom vi ställt om klockan, men det visste jag inte när jag kollade på mobilen när jag vaknade haha. Men det var lika bra att gå upp! Jag skulle åka till Borås för att tillsammans med min fina Sabina åka till Varberg på lite jobb! Var halloweentema för barnen i en av parkerna och vi hade ansvar över pysseöhörnan!

Jag hade jättekul verkligen, dels var det kul att umgås med Sabina men det var också kul att se hur uppskattat det var med pysslet och hela eventet! Kan jag lätt göra om!

Lilleman var hemma med sin älsakde pappa, de åkte hem till Cedrics farmor och farfar och umgicks med dem över dagen. Jag var hemma vid sju igen och då passade vi på att ha en liten "fet-kväll" med chips och dipp framför tvn när lilleman somnat!