PINGVINBARN

Tillväxtsfas
I några dagar här nu har jag i princip bott i soffan med Cedric vid bröstet. Han är inne i en tillväxtsfas som innebär att han växer mer nu och kräver mer mat än vad jag kan ge, vilket betyder att han bosätter sig vid bröstet för att kunna bli mätt. 

Dessa dagarna har varit sjukt jobbiga. Speciellt på natten! Precis när vi fick bort de jobbiga kvällarna pga hans magont så kom det här. Eftersom han käkar heeeela tiden så har jag tillslut så lite kvar att han inte blir mätt alls på kvällen. Och han skriker och vill äta, ger han brösten men han blir så frustrerad när det inte kommer tillräckligt. Igår gick vi och la oss vid nio för jag tänkte att han kunde få sova med bröstet, men det hjälpte inte. Han bara skrek och skrek. 

Vid ett så gav vi upp och Henke satte honom i bilen och åkte en sväng. Cedric somnade nästan direkt så Henke åkte vidare till Borås och tillbaka medan jag var kvar hemma för att sova. Henke lyckades söva Cedric så hårt att han inte vaknade när Henke kom hem med honom och tog av honom kläderna och la han i spjälsängen. Jag sov som en stock och märkte inte ett skit när de kom hem, jag som i vanliga fall vaknar när Henke sätter in nyckeln i dörren! 

Vaknade sen när Cedric gnällde vid fyra och ville ha mer mat. La honom i sängen och så somnade vi ihop medan jag matade honom. Idag har jag och Cedric bott i soffan igen men pågrund av att jag tog idag och samlade kraft. Vi har sovit på soffan tillsammans och det har varit hur mysigt och bra som helst. Var bara nu på kvällen som mjölken började "sina" igen och han började bli irriterad och hungrig igen. Gav han ersättning som nödlösning och nu sover han. Får se hur länge!