PINGVINBARN

2016-03-29
Efter flertalet nätter i rad med sömnlöshet och en bebis med ont i magen satte jag ner foten och valde aktivt bort Cedrics D-vitamindroppar. Har läst om så många som har problem med ont i magen hos sina bebisar pågrund av de dropparna, bebisar som fått utslag och de som bara skrikit och skrikit om nätterna. Är sjukt att man inte får veta om att det finns biverkningar av dropparna och att man inte blir erbjuden andra alternativ. 

Men ja, igår valde jag att inte ge honom dropparna och vet ni vad? Igår hade vi en bebis som SOV och som kunde fisa och skita igen utan att få så ont att han skrek. I natt så kunde han somna på mitt bröst och sen bli lagd i spjälsängen utan att vakna. Han somnade i soffan med mig vid nio, så väckte Henke mig vid tio-elva för han skulle värma mat. Efter maten så somnade Cedric om och sov till halv tre då han ville ha mat. 

Imorse vaknade jag av att han gnällde lite. Sen bajsade han så mycket att blöjan hängde när Henke lyfte upp honom för att byta! Var mycket som fastnat där inne och det är inte konstigt att han har haft ont i magen och svårt att sova..! Nu ska vi se om vi får en lika bra dag idag utan dropparna så ska vi se över vad det finns för andra alternativ. Vet att vattenbaserade droppar funkar för vissa men för många ger det samma resultat som de oljebaserade men lite fördröjt. 

Idag börjar Henke jobba efter påskhelgen, han jobbar eftermiddag så han börjar vid två och slutar elva i kväll. Kommer vara så tomt utan honom men förhoppningsvis får jag och Cedric en bra dag ihop! 



#1 - Jennifer

Vi köpte Sempers magdroppar å det funkade fint 👍🏼 ammar du eller ger ni ersättning g?

Svar: Jag ammar! :) vad är det för droppar? Är det d-droppar?
PINGVINBARN

#2 - Anonym

Du testade inte att ge honom miniform? De hjälpte min dotter, sen finns det d-droppar i både olja och vatten, vatten brukar funka om dom får ont i magen av oljan som BVC rekommenderar. 😊

Svar: Vi har inte testat det ännu! Som jag skrev så har de flesta sagt att de vattenbaserade gav deras barn ont i magen med, men att magontet kom lite senare än vad det hade gjort med oljan!
PINGVINBARN

#3 - Jennifer

Nej, det är inga D droppar, vi ville inte sluta med d droppar då det behöver D vitamin. Så vi köpte även Sempers magdroppar å gav samtidigt som D dropparna 👍🏼 funkade för oss.

Svar: Jahaa! Man kan ju alltid testa! :) tack för tipset!!
PINGVINBARN

#4 - Jennifer

Finns på Apoteket, glömde skriva det :)