PINGVINBARN

Update

Mycket har hänt sen sist! Jag går regelbundet hos psykologen och pratar om allt mellan himmel och jord. Får en hel del tips och bra saker att ta med mig i bakhuvudet. Är skönt att ha någon att prata med som inte känner mig eller personerna jag pratar om!

Jag har även fått sommarjobb som jag hoppas få fortsätta med till hösten och framåt! På ett LSS boende i Tranemo, trivdes sjukt bra på hemtjänsten och detta är liknande förutom att åka runt till alla så är de samlade på ett ställe vilket innebär mindre stress!

Jag börjar gå bredvid nu på tisdag och är spänd över hur det kommer bli! Hoppas verkligen att jag kommer trivas! Nu går även Henke på pappaledighet fram till slutet av december, så vore skönt att låta honom ha den tiden hemma och då måste jag jobba!

Cedric mår bra, han växer och utvecklas för var dag! Han har kommit in i utvecklingssteg 4 nu och börjar lära sig samband mellan olika rörelser, tillexempel att om man skallrar med en leksak så låter det. Han har även börjat på att försöka krypa, vända sig om från rygg till mage och så har han invigt sin gåstol som är väldigt populär!

Man märker på honom att han hänger med mer och mer nu och det är riktigt roligt! Dock har han börjar bli orolig på nätterna och kan vara vaken halva natten vilket resulterar i att jag inte sover något och är dödstrött vilket i sin tur resulterar i att jag inte orkar med nästa skrikiga och stirriga natt. Min trichotillomani har visat sig igen och jag känner att jag väldigt lätt kraschar.

Men som tur är så har jag kvar min underbara Henke. Inatt åkte han hem från jobbet för att jag kände att jag inte orkade och klarade av Cedric och det var guld värt!! Jag hoppas bara på att han inte är lika jobbig i natt, vill känna mig som en bra mamma och inte som en som inte orkar med sitt barn.. Men det kommer! Jag kämpar för att klara upp kriget inom mig och det kommer ta tid. Men det kommer vara värt det! Även om det är jobbigt.

#1 - Amanda Ekeroth

Hej Kim!
Gud vad stark du är som orkar med allt.Vad jag kommer ihåg så har du alltid vart den starka som försöker se det positiva i allt.Det är verkligen superroligt att kika in här för att se om du uppdaterat något. Jätteroligt också att det går så bra för dig och Henke!
Lycka till and keep up the good work!
Styrkekramar =)

#2 - Anonym

Hej Kim. Grattis till jobbet. Du vet väl att jag jobbar inom LSS. Blev därför nyfiken på vilket boende du ska jobba? Ha det bäst. Kram Carina