PINGVINBARN

En helg i varberg

Igår åkte jag, isa och Cedric ner till Varberg! Isa och hennes mamma har en husvagn på en camping där så det blev en roadtrip dit igår. Isa har varit hos oss i Dalstorp i några dagar.

Lena var redan nere och trodde inte på mig när jag sa att jag skulle stanna över helgen. Men tvi fick hon haha!

Cedric har varit go hela tiden, sov som en ängel i natt och varit glad mestadels av tiden! Bara varit gnällig när hn varit uttråkad eller trött, vilket är helt okej! Jag har blivit lite bättre på att säga till de andra att hjälpa mig när jag inte orkar. Men det är svårt att lägga över ansvaret på någon annan när jag vet hur jobbigt jag tycker att det är, tycker det är elakt att låta någon annan ta honom och själva få det jobbigt! Men jag övar mig att inte tänka så.

Idag har vi varit på ankrace, spelat yatzy och förhoppningsvis ska vi på minigolf med! Vi får se vad vi hinner med. Vi tar det lugnt här nere och andas. Vilket är såå skönt!

Imorgon åker vi hem till pappa igen, han hänger med kompisar i helgen! Vilket är behövligt för honom med!