PINGVINBARN

Vi svarar på era frågor!
Är jättekul när ni ställer frågor till oss, dock har vi som sagt under flytten haft det lite stressigt. Och jag har inte mått så bra! Men vi tänkte ta en paos i kaoset och svara er nu :) 
 
Hur många tänder har killen? 
Än så länge har lilleman inga tänder! Man kan känna att det är tänder på G men de vill liksom inte titta fram, haha. 
 
Har ni pratat om syskon? 
Ja, det har vi absolut! Men vi tänker att vi ska vänta ett par tre-fyra år innan nästa! Vi är ju så unga än, så vi hinner med om man säger så. Men självklart ska Cedric få ett syskon eller två!

Vad skulle ni vilja ändra på ifall ni kunde? 
Det ända vi båda känner att vi skulle viljat ändra på är tidpunkten. Lilleman kom inte vid den bästa tiden i våra liv. Jag har mycket att jobba på själv med mitt mående och det hade varit en enklare resa utan honom. Ändå så är han mer än välkommen i våra liv och vi älskar honom kopiöst!

Vad är era drömyrken? 
Kim: När jag var yngre ville jag bli taxichafför haha. Men en dröm har väl alltid att bli fotograf eller egenföretagare på något vis.   
Henke: Förr var det att bli fotbollsproffs haha, men det la jag på is när jag slutade med fotbollen. Idag är mitt drömjobb att provsmaka glass samtidigt som jag testar nya spel. Mohahhaha

Hur ser en typisk dag ut hemma hos er?
Vi har så sjukt dåliga vanor nu när båda går hemma. Vi vaknar när lilleman väcker mig allt mellan 6-10 på morgonen. Vaknar han tidigt vill han oftast ha en flaska välling och sen somna om. När vi väl går upp för dagen så byter vi Cedrics blöja och sen får han frukost i form av god gröt! Han brukar även få en liten youghurt eller klämmis efter gröten. Ibland så får han en smörgås delad i små rutor med smör och ost på.
 
Sen leker han på golvet medan jag och Henke äter våran frukost. Han brukar bli trött igen runt tolv-ett tiden (nu i alla fall)  och då får han en flaska välling och sen så sover han i allt mellan 20 min till en timme. I enstaka fall sover han två timmar! 
 
Under tiden han sover så gör vi olika, beroende på vad det är för dag och vad vi är sugna på. Ibland sätter vi oss och spelar, ibland passar vi på att duscha och ibland slappar vi bara i soffan eller städar upp lite. Oftast så slappar vi  och passar på att umgås med varandra. 
 
När lilleman vaknar igen så får han lunch! En burk barnmat och några klyftor äpple eller majskrokar brukar vara standard. Sen kryper han runt på golvet och utforskar, sitter i sin gåstol coh springer runt efter katterna eller så får han ett bad. Vi är tyvärr väldigt dåliga på att ta promenader och jag vill bli bättre på det, för allas skull. 
 
Cedric brukar bli trött sen igen vid fyra tiden och då får han en flaska välling och sover till klockan sex ungefär. anaär han sover då så lagar jag lite mat och så äter vi. Idag käkade vi fisk och potatismos tillexempel! Sen slappar vi i soffan eller vid något spel. Jag har inte orken att städa och göra fint varje dag, men ibland så händer det att jag får ett litet ryck! :) 
 
När lilleman vaknar så får han kvällsgröt och sen leker vi gärnet på golvet. Ofta i hans egna rum nu, han älskar att vara där! Vi behöver en bokhylla till och en madrass att ha i hans myshörna sen så är vi i stort sett klara. han brukar bli trött igen vid åtta-nio. Ibland inte förens tolv- ett. Efter lite kvällslek/mys med musik så sätter vi oss i fotöljen, med lite nedsläckt ljus, så han får lite nattvälling och efter det så får han komma till ro i sängen vilket kan gå med varierande resultat. Ibland kan nattläggningen vara riktigt jobbig, speciellt under hans utvecklingsperioder eller som nu när han har seperationsångest då det kan bli riktigt skrikigt, men vi brukar få ett förlåt genom sovmorgon och en väldigt mysig Ceddeman. Haha. Jag och henke går och lägger oss ganska sent ändå så. Men vi ska försöka få in bättre vanor med riktiga sov och vakna tider samt mattider. Och så försöka komma ut på promenad mer regelbundet! 
 
 
Hur har era liv förändrats? Förutom att ni fått en underbar liten son såklart. Viktiga vardagssaker ni aldrig tänk på innan ni väl fick ett barn. Vad är det som tar tid, kostar, man måste tänka på etc. som man inte förväntar sig typ 
Alltså. Allt har ju förändrats samtidigt som det inte har det. Det handlar bara om prioriteringar nu egentligen. Visst, ska man iväg och så så krävs det mer planering och det tar längre tid. Man kan inte vara lika spontan som förr.
Det finns vänner som tar för givet att man inte kan hänga med på saker och ting bara för att vi har ett barn, vilket är väldigt tråkigt och inget vi hade förväntat oss, då det inte är ett hinder för oss eftersom det alltid går att lösa! 
Sen så har vi fått prioritera om mathandlingen lite, inte mycket alls egentligen. Skillnaden är väl att vi lagt till blöjor, barnmat och liknande, vilket har gjort att matbudgeten fått öka lite.

Vart fick ni hans namn ifrån?
Kul kuriosa: När vi precis hade träffats så pratade vi om att Henke, om han fick en dotter, ville döpa henne till Emma efter att hans syster som föddes som änglabarn. Då sa Kim att hon också hade ett namn (vilket vi inte vill skriva ut så ingen snor det!!!!!) och då var det ju bra att vi hade två flicknamn men inga pojknamn, vilket gjorde att vi googlade på lite ovanligare pojknamn och hittade då Cedric och Dewin. Vi båda gillade Cedric bäst och då lillen var en kille så fick han det namnet! Leif har han fått ifrån sin farfar och Phoenix kommer från att Henke gick igenom NHL-lagen och deras städer, och så är det ett coolt namn som flöt på bra!
 
 
Fortsätt ställ frågor till oss! Vi tycker det bara är roligt! :)