PINGVINBARN

Jul på Liseberg

Imorse åkte jag till psykologen! Blev ett intensivt pass där det mesta drogs upp och disskuterades, hann tillochmed få en ångestattack. Men allt gick bra och känns bra! 


Bara någon timme efter att jag kommit hem igen så började vi göra oss iordning och redo för en halvdag borta! Jul på Liseberg var nämligen inplanerat för familjen Davidsson/Bramstång! Är ju tradition för mig och Henke att åka dit och denna gången fick vi med Cedrics farmor och farbror med flickvän! Såå mysigt var det!

Lilleman fick åkt karusell, Emil och Henke tävlade i några spel, vi drack varm choklad och strosade runt marknaden! Älskar jul på Liseberg verkligen, dock så åkte vi dit så pass sent i år så det mesta var redan bortplockat eller slut. Ville haft björnkorv men det fanns ingen. Dock fick jag min traditionsenliga tunnbrödsrulle med socker och kanel i! Så himla gott är det. 

Jag lyckades även vinna på chokladhjul! Brukar aldrig vinna så spelar aldrig på sånt längre med idag så gjorde jag det. Fick syn på daimhjulet (jag älskar daim!!) dör ingen spelade och bestämmer mig för att 14 är mitt nummer. Säger "14!" högt till Henke flera gånger för rolighetens skull, tillochmed så killen som jobbade i hjulet sa "ja, vi har hört det!" För jag tjatade så haha. Och vet ni? Av alla nummer som fanns så kom hjulet på min bricka och på mitt nummer specifikt!! Jag var ensam som spelade, sa mitt nummer högt till alla och vann!! Helt chockade blev vi allihopa haha! Såå roligt (och en gnutta läskigt) och en bra start på kvällen. Dock så vann vi ingenting mer men de andra gjorde! Lite nallar, chips och en ljuslykta. 

Är supernöjd med kvällen, nu är vi alla hemma och ska sova, imorgon får vi en massa besök ❤