PINGVINBARN

Tankar
Håret är fett, ansiktet fyllt av finnar och naglarna värre än någonsin.

Brösten ömmar, läcker och har bristningar.

Magen kliar, växer ur mina tröjor och byxor och har en mörk rand.

Mina höfter låser sig, lägger sig fel och knakar när jag går.

Benen krampar, blir för varma och orkar inte lyfta upp mig från sittande längre.

Ryggen knakar, ömmar och förhindrar mig i vardagen.

Jag mår illa ibland på morgonen, då och då på förmiddagen och i princip när som under dagen. 

Jag kan inte sova på nätterna, drömmer mardrömmar när jag väl lyckas sova och är jämt trött.

Hjärnan spelar små spratt med mig, gör mig svartsjuk och jag är ofta nära till gråt.

MEN

Jag har aldrig känt sån kärlek i hela mitt liv förr, att älska någon som man aldrig träffat förr är en obeskrivlig känsla!

Jag har blivit en lyckligare människa i själen!

Jag och min älskade fästman har kommit varandra ännu närmare!

Jag känner mig mer positiv till livet, tänk allt jag ska lära honom! 

Jag har så mycket att se fram emot, första skrattet, första stegen, första ordet... Ååh!! 

I min mage tumlar det runt en frisk och underbart pigg liten krabat! 

Jag har insett att livet är allt om att blicka framåt och se vad som kommer istället för att fastna i det förflutna! 

Men framför allt..: 

Jag ska bli MAMMA ❤️
#1 - Freja

Testa stödstrumpor, finns på Apoteket. Resten är tyvärr något du får leva med ett tag till :-/ känner igen ALLT! Kram fina mamma Kim

#2 - Anonym

Det är ett sätt att förberedas på Sömnbrist. Och alla symptom du har är värt det. När du ligger på förlossningen med ditt lilla knyte på bröstet är allt sånt glömt. Och kliar det mkt på magen så smörj med ngn mjukgörande snäll salva. Det är en ny fas. En ny resa. Stor kram!

Emma