PINGVINBARN

V.15
Idag går jag in i vecka 15! Det är så roligt att ha den appen jag har, så man kan följa med vad som händer där inne, för det är en hel del! 

Denna veckan så kommer vårt lilla pingvinbarn bli runt 10cm långt och väga ca 50g, håret och ögonbrynen blir grövre och eftersom både jag och Henke har anlag för mörkt hår så borde den lillas pigmentceller i hårsäckarna att producera svart pigment. 

Ska bli så spännande och se vad det är för en liten som kommer sen i februari, kommer hen vara ljushårig eller mörkhårig? Ha Henkes grop i hakan eller mina spetsiga öron? Eller sin farmors glittrande ögon och morfars höga hårfäste? 

Jag vet min bror och hans tjej gjorde som ett litet quiz på babyshowern där man skulle gissa deras bebis längd, vikt, ögonfärg och hårfärg! Super kul idé faktiskt, för det finns ju så många olika kombinationer av allt! Och bara för att jag å Henke har vissa drag så betyder det ju inte att vårt barn blir likt oss, det kan ju få alla sina drag från våra föräldrar! Som sagt, ska bli spännande!! 

Min mage ändrar sig sakta men säkert, såg mest skillnad i början faktiskt. Märker på byxor att jag blivit större för kan inte sitta ner utan att behöva knäppa upp dem ^^ men annars så tycker jag inte att det syns sådär direkt mycket. Men det kommer väl! 



#1 - Anonym

Bara inte pingvinbarnet blir lik faster så spelar det ingen roll vem hen blir lik!

Svar: Haha faster som är så fin!! ❤️
PINGVINBARN